Hoe een bedrijf tijdens vakantieseizoenen promotie kan maken
In een tijd waarin shoppers meer dan normaal uitgeven, hebben bedrijven in elke branche de kans om hun zichtbaarheid te vergroten en meer verkopen te genereren. Tijdelijke vakantiedeals en evenementen kunnen shoppers verleiden om je product of dienst voor het eerst uit te proberen. Sterker nog, 41% van de vakantieshoppers gaf aan dat ze gemotiveerd waren om met een nieuw merk in zee te gaan vanwege een korting of promotie. B2B-merken hebben ook de kans om te profiteren van het uitgavenseizoen: hoewel kopers misschien niet op zoek zijn naar items van hun cadeaulijst, zoeken velen naar manieren om hun overtollige budget uit te geven. Gebruik daarom de volgende tips om je bedrijf te promoten tijdens het vakantieseizoen!
Bied promotionele aanbiedingen aan
Iedereen houdt van een gratis cadeautje. Een aantrekkelijke korting, beloning of andere prikkels kunnen de factor zijn die klanten ervan overtuigt om bij je merk te kopen in plaats van bij een ander bedrijf. Sterker nog, 36% van de consumenten die door Google werden ondervraagd, gaf aan dat ze bij een ander merk dan hun favoriete merk hebben gekocht om te profiteren van een betere vakantieprijs of -aanbieding. Door de traditie van vakantiekortingen te omarmen, koester je niet alleen merkloyaliteit bij bestaande klanten, maar vergroot je ook je bereik en overtuig je nieuwe doelgroepen om je product of dienst voor het eerst uit te proberen. Eventueel kun je ook toilettassen bedrukken voor promotie om ze vervolgens uit te delen aan vakantiegangers.
Publiceer waardevolle content
Tijdens de vakantieseizoenen is elke pagina met zoekresultaten, social media feed en e-mail inbox oververzadigd met advertenties die shoppers aanmoedigen om actie te ondernemen. Met een slimme contentmarketingstrategie kan je merk boven het lawaai uitstijgen door klanten te laten zien en niet te vertellen wat je merk onderscheidt van de concurrentie. De truc is om nuttige content te creëren die op subtiele wijze de waarde van je merk laat zien. Denk aan deze voorbeelden:
- Een biologische supermarkt verstuurt wekelijks een e-mailnieuwsbrief met gezonde recepten voor op vakantie, die je met de producten van de supermarkt kunt maken.
- Een B2B SaaS-merk organiseert een educatieve webinar om te laten zien hoe zijn klanten een nieuwe functie kunnen gebruiken om hun eigen workflow te optimaliseren tijdens de drukke zomervakantie.
- Een e-commerce beautyretailer publiceert gidsen met mooie make-up voor in zonnige oorden, die zijn afgestemd op verschillende segmenten van de doelgroep.
Kondig aankomende promoties aan
Door je marketinginspanningen voor de vakanties van tevoren te plannen, kun je buzz voor je merk genereren lang voordat de sociale mediafeeds en inboxen van je klanten vol raken met berichten van je concurrenten. Als je een vakantieverkoop of -promotie plant, kan het van tevoren aankondigen ervan helpen momentum op te bouwen voor de lancering en ervoor zorgen dat je bovenaan de gedachten van klanten blijft. Laat je bagagelabels bedrukken met je logo en ga je ze vervolgens uitdelen op een vliegveld of een andere plek? Laat je klanten dit op tijd weten zodat ze er op tijd kunnen komen.